vanakkam.
Thousands of art forms this earth gave birth to. And if one says
performing arts and folk arts are foremost among them , it certainly
is not an exaggeration .one can even say that they are the greatest
gifts mother earth gave its sons.
Though in the modern era , performing arts and folk arts have been
subject to denigration and doubt ,while being increasingly placed in
the list of heritages and livelihoods we are losing, it is obvious
that these are the fountainheads of art forms. Today, we find the so
called ‘art’ manufactured in popular media such as cinema and
television, too shallow, notwithstanding the attention these derive
out of contrived advertisements and commercial focusing.
In contrast, performing arts exist in timeless space above the reach
of such corrupt pursuits. They are not something to be brushed aside
as just entertaining forms like other modern media. These arts are
the fertile soils from which imbibe the values we desperately need for
the changing times; the reminder of motherliness from which our love
for all things living is reaffirmed ; the bed rock on which our
rebellious spirit against vehement power structures are whetted.
Besides , what other form of art can infuse the energy
and exuberance to a toiling worker, at the end of a day. These are
times when only those elite people who have drunk at the springs of
privileged knowledge, are recognized and respected, while the
illiterate artist, who derives his inspiration for his performance
through the windows of keen observation and unfailing tradition is yet
to be accepted as the pioneer of truest art. Which he thoroughly
deserves but has been denied.
This responsibility lies on our
shoulders in this age of complex and cruel politics. Enriching this
art form not only revives our art forms but also ensures that this
intangible heritage is handed down to the next generation as uncorrupt
as possible. With these objectives in mind, kalari heritage and
culture trust is in the effort of making a documentary on the life of
therukoothu/thorpaavai artist mr.ammapettai ganesan. Also, a work
juxtaposing the tales recited by the jester(the prime character of
therukoothu) with the lives of people who don that role has been
documented as a compilation form under the title of sabai alangaram.
A
light weight stage to enable performances to be conducted in schools
and colleges is being built. For all these works requiring
considerable financial expenditure, a draft of the estimates has been
enclosed below. Friends are requested with everlasting love to donate
their willing contribution towards this undertaking.
Yours
Mu harikrishnan
Editor, manal veedu
p.s ;please pay to the below given bank account.
Kalari heritage and charitable trust.
a/c no.31467515260
sb account
state bank of india
mecheri branch
branch code-12786
estimates for the expenditure
for the documentary on ammapettai ganesan
Panasonic mini tv 3ctc type camera
10 days rent (including camera stand, 2 mikes and the salary of the
cameraman)-50,000 rupees
Cassette-panansonic professional- rs.2000
Dubbing for the whole movie- rs.7500
Editing- rs.20,000
First copy-rs 2500
Back ground score – rs 5000
Cover design and stickers- rs.12500
Dvd writing for 1000 copies- rs 15, 000
Sony dvd – 1000 copies- rs 15000
Transport- rs.2500
Total- 1,32,000
For sabai alangaram- thousand copies
Book size-1/8 demmy size
70 gsm 16ream – rs 9600
Typeset, layout, polymers- rs 9000
Proof reading – rs 3000
Front cover(color) designing and printing – 10,000
Binding- 7000
Total- 38600
For the stage
Total-25,000
- வரலாற்றின் தடத்தில்
- ஆத்மாவில் ஒளிரும் சுடர்
- கூடங்குளம் அணு உலை, கடலிலிருந்து குடிநீர், அசுரப்படை எதிர்ப்புகள் ! (கட்டுரை 1)
- கூடங்குள ரஷ்ய அணு உலையில் 2011 ஜப்பான் சுனாமியில் நேர்ந்த புகுஷிமா விபத்துகள் போல் நிகழுமா ?
- தாய்மை!
- Navarathri Celebrations 2011 NJ Tamil Sangam
- பறவையின் இறகு
- நியுட்ரினோ- இயற்பியல் கண்டுபிடிப்புகளில் ஒரு மயில் கல்
- பாரதியாரைத் தனியே விடுங்கள் !
- த்வனி
- நிதர்சனம்
- எனது இலக்கிய அனுபவங்கள் – 18 எழுத்தாளர் சந்திப்பு – 5. சி.மணி
- (78) – நினைவுகளின் சுவட்டில்
- ஜென் ஒரு புரிதல் – பகுதி 13
- பிரதியைத் தொலைத்தவன்
- கள்ளன் போலீஸ்
- பரீக்ஷா வழங்கும் பாதல் சர்க்காரின் தேடுங்கள் தமிழ் வடிவம்: இயக்கம்: ஞாநி
- கட்டுநாயக்க தாக்குதல் – இரு மாதங்களின் பின்னர்…
- தங்க ஆஸ்பத்திரி
- இலக்கியங்களும் பழமொழிகளும்
- மைலாஞ்சி
- முற்றும்
- கலில் கிப்ரான் கவிதைகள் (1883-1931) காதல் என்பது என்ன ? (கவிதை – 50 பாகம் -1)
- நினைவில் நிற்கும் நேர்காணல்கள். ஒரு பார்வை.
- சுதேசிகள்
- சிற்பம்
- பூனைகள்
- சுத்த மோசம்.
- வீடழகு
- வெளி ரங்கராஜனின் கட்டுரைகள் ‘ நாடகம் நிகழ்வு அழகியல்’ – ஒரு கண்ணோட்டம்.
- கவிஞானி ரூமியின் கவிதைகள் (1207 -1273) காதலராய் உள்ள போது (வீட்டுக்கு வரும் விருந்தாளிகள்) (கவிதை -50)
- நினைவு நதிக்கரையில் – 1
- “அவர் தங்கமானவர்”
- வார்த்தைக்குள் அகப்படவில்லை..!!
- மூன்று கவிதைகள் – பத்மநாபபுரம் அரவிந்தன்
- பயனுள்ள பொருள்
- மூன்றான வாழ்வு (சீவனைச் சிவமாக்கும் கெவனமணி மாலிகாவின் விளக்கம்)
- வானம் வசப்படும்.
- பேசும் படங்கள் :::: டீசண்டா ஒரு ஆக்ரமிப்பு….
- பஞ்சதந்திரம் தொடர் 11 – விஷ்ணுரூபம் கொண்ட நெசவாளி
- முன்னணியின் பின்னணிகள் – 7 சமர்செட் மாம்
- Request to preserve the Tamil cultural artifacts
- பன்னிரண்டு சிறுகதைகளும் ஒரு வாசகனின் மதிப்புரையும்
- உண்மையான நாடகம் இரகசிய விளையாட்டுகளில்தான்
- Nandu 2 அரண்மனை அழைக்குது